Gastronomia w stronę klienta
Żeby dopasować się do wymagań klientów, trzeba niekiedy bardzo się postarać. Przewidzenie na sto procent upodobań konsumentów jest niemożliwe. To właśnie dlatego niektóre produkty na poszczególnych rynkach zwyczajnie nie dały rady.
Lokal na piątkę
Nie tylko obsługa musi być na najwyższym poziomie. To również pozycje, które są ujęte w menu restauracji, muszą być dopasowane do konkretnej grupy odbiorców. Dla osób o najbardziej wyczulonych kubkach smakowych dopasowana musi być nawet woda. Jeśli na potrzeby gotowania i podawania podawana jest lepsza woda, niż ta płynąca z kranu, to warto podawać ją w każdym wariancie. Jeśli producent lub dostawca nie przewiduje produkowania jej gazowanego odpowiednika, wtedy do gry wchodzi syfon do wody.
Można dać gazu!
Korzystając z wody mineralnej, która ewentualnie bywa naturalnie gazowana, chcąc trafić w gust każdego klienta, warto oferować dodatkowe nagazowanie jej w lokalu. Syfony do wody* mogą wydawać się reliktem przeszłości, jednak chcąc dostosować napój do swoich upodobań, to jest najlepsza droga. Również w taki sposób można zapewnić zadowolenie konsumentów, którzy z pewnością zauważą kreatywność osób zarządzających.
Dopasowanie menu do potrzeb i wymagań klientów powinno zostać prędko dostrzeżone. Jeśli wszystkie inne wymagania jakościowe są na wysokim poziomie, wtedy zadowolenie klientów zwykle jest szybko widoczne. Wszystko zależy także od profilu prowadzonej restauracji. Nie każdy celuje przecież w prowadzenie wykwintnej restauracji prowadzonej z rozmachem.